В петък вечер на 5 юли в 20:00 часа ще се състои премиерата на новата постановка в столичния Театър 199 „Валентин Стойчев“: „Влюбена, сгодена, изчезнала“ от Щефан Фьогел. В постановката на Елена Панайотова участват Нона Йотова и Деян Ангелов. Сценограф е на Елица Георгиева, костюмите са на Славена Петкова, а преводът – на Владко Мурдаров. Музика – Милен Апостолов, хореография – Росен Михайлов, аранжимент на песните – Дани Милев, текст на песните – Нона Йотова (по Щефан Фьогел).
„Всеки от нас, който някога е бил влюбен, може с радост или болка да разкаже, че не съществува някакво ясно дефинирано нещо като ЛЮБОВТА” казва Щефан Фьогел – най-успешният съвременен австрийски драматург.

И така… Ако искате да научите по какво мъжът прилича на Фолксваген костенурка, защо жените не бива да имат родителски права и дали действително романтиката е убила повече народ от атомната бомба, елате и вижте!
И ще видите какво би могла да търси една зряла жена – Дагмар Лудишер (Нона Йотова), облечена в булчинска рокля, в детската къщичка на дървото в двора на родния си дом.
Там тя пее, свири, смее се, плаче, спомня си, мечтае. Ще играе и лудува, ще танцува с метла (а също и с Джордж Клуни ще танцува), ще бъде звезда, ще бъде зла и добра. Ще мърмори, крещи, ще се люшка между най-различни чувства. Ще философства, ухажва и беснее. Ще класифицира всичките мъже на този свят (Деян Ангелов), които, разбира се, са седем типа: от идиотите, та чак до положителните образци.

А накрая… КОЛКО ХИТЪР Е ФИНАЛЪТ!
Той, дами и господа, ще ви изпрати изненадани, разчувствани, развеселени и… с мисли за ЛЮБОВ.
ЩЕФАН ФЬОГЕЛ е роден през 1969 г. в Блуденц, Австрия. След като завършва бизнес информатика в Цюрих, бързо се ориентира към театъра. От 1993 г. работи като писател и актьор. Започва като автор на текстове за кабаретни програми за театъра във Форарлберг, който създава и в който сам участва. Бързо става известен в Европа с комедиите си, които са вече повече от двайсет. Те се играят в Австрия, Германия, Швейцария, Чехия, Словакия, Полша, България. Навсякъде получава висока оценка за това, че владее до съвършенство всички комедийни, драматургични и психологически правила и умее да изгражда изключително жив диалог, лишен от евтини закачки.
Щефан Фьогел е автор на книги, пиеси, сценарии. В момента е един от най-търсените немскоезични драматурзи.

Щефан Фьогел, като майстор на съвременната комедията ни хвърля с детективско намигване по следите на една влюбена и сгодена жена, която изчезва в деня на сватбата си. В края на историята разбираме, че нейният любим е трябвало да премине през това последно изпитание – да не се откаже и да я открие отново, за да може любовта да възтържествува и както в приказките, те да заживеят щастливо… Но каква е причината за изчезването?
Дагмар е на път да се раздели за втори път с илюзиите за мечтания принц и безметежната любов. Тя търси убежище в детството си, където е била скрита цялата й жизнена сила и вяра в магичното, за да направи рефлексия на живота си. И докато преминава през различни емоционални състояния и декларира абсурдни житейски постулати, тя проумява, че най-важното за една връзка е комуникацията.
Ние се смеем от сърце на нейното, но всъщност и на собственото си изгубено умение за общуване. Умение, което в днешния пренаситен от информация и виртуални връзки свят, е реално заплашено от изчезване.
Бихме ли могли отново да се научим да се слушаме, да видим другия такъв какъвто е и да му се удивим? Бихме ли могли да събудим в себе си желание за общуване и да преминем отвъд страховете на житейската си опитност? Можем ли да се освободим от детските модели на поведение, да пораснем и да запазим вярата си в реалността на любовта?
Тези въпроси, поставяме за вас – ние, екипът от създатели на този спектакъл.
Приятно гледане!
ЕЛЕНА ПАНАЙОТОВА

Искам да съм щастлива
колкото едно рошаво врабче.
Искам да съм красива
колкото едно влюбено сърце.
НОНА ЙОТОВА

Пиесата на Щефан Фьогел е написана като една прекрасно приказна, но и опасна песен. В темпо allegro moderato (умерено бързо, живо и игриво).
Във „Влюбена, сгодена, изчезнала“ авторът разсъждава върху музиката на сърцето. А тя може да е деликатна, но може също да е бясна. И там някъде, между страстта, разочарованието, надеждата и нежността се разиграва всичко в историята на шеметната героиня Дагмар Лудешер и на мъжете в нейния живот.
Елена Панайотова поставя лиричната комедия ту леко и плавно, ту с голям замах. Отпраща емоциите на героите да литнат нависоко подобно перушина във вихрушка. Тя разчита драматургията като по ноти. Но дали това са ноти на соната, рок парче, джазова импровизация или пък балада? Не.
Това са нотите на музиката на сърцето.
АНДРЕЙ ФИЛИПОВ
Следващото представление на „Влюбена, сгодена, изчезнала“ е на 18-и юли.