Защо е полезно да практикуваме онлайн детокс

В един от предишните ни материали загатнахме колко са важни психологическото и емоционалното здраве, особенно в тези странни времена, в които живеем. И днес обръщам внимание точно на това, като акцентирам на някои неща, които може да направим, за да се съхраним.

През последните месеци повечето от нас имат повече свободно време подари ограничените възможности за излизания и виждания с приятели по заведения, партита, концерти и др. Това ни подтиква да прекарваме много повече време онлайн, разглеждайки социални мрежи и цъкайки в нета. Замисляли ли сте се колко време прекарвате в социалните мрежи дневно, скролвайки безцелно нагоре-надолу? Всеки от нас го прави и самата аз не съм изключение, губейки доста време в инстаграм, докато гледам снимки на животни или пейзажи от различни места по света.

Понякога се питам, какво съм правила когато нямаше социални мрежи и не бяхме толкова зависими от телефоните си? Трудно ми е да си го представя, но пък не обичам да се връщам назад и да сравнявам времена, защотото просто е безсмислено. Затова наскоро реших, че вместо да скролвам из инстаграм по няколко часа на ден или да се чудя как съм прекарвала дните си без социлани канали, ще свърша нещо полезно, което да ми донесе позитивни емоции и удоблетворение и ще намали стреса в ежедневието ми.

А ето и моите предложения за онлайн детокс, от който всеки от нас има нужда, дори и да не си го признава:

  • Разходка – винаги е хубаво да се излезе на чист въздух, като вместо да си гледате в телефона може просто да наблюдавате заобикалящото ви и ще се изненадате колко неща от реалния свят ви убягват.
  • Плануване на пътуване или дълъг уикенд – няма нищо по-стимулиращо и мотивиращо от плануване на следващото пътуване. Планирайте какви дрехи ще вземете, къде ще отидете, какво ще правите с приятелите си през следващите почивни дни.
  • Четене – дали ще е някое романче или пък някоя нехудожествена книга по интересна тема, то със сигурност ще научите нещо ново.
  • Йога или друг вид тренировка – най-трудното обикновено е нагласата, че трябва да се спортува, а след това самата тренировка на практика минава и заминава без да сме усетили и удовлетворението от нея винаги си струва.
  • Обадате се на някой приятел – разговорите с приятели имат суперсила, така че винаги ще ви заредят, дори и когато се скарате и след това се сдобрите, смеейки се един на друг през слушалката.
  • Планувайте следващите няколко дни – така ще имате по-добър поглед над нещата и ще имате възможност да разпределите задачите и времето си без да бързате и всичко да ви се струпва накуп в последния момент.
  • Време за себе си – възможностите са безкрайно много, но това време е безценно с зависи изцяло от вас как ще изберете да го прекарате.
  • Поставете си цел и я изпълнете – няма значение дали е малка, или голяма, просто това ще ви донесе удоблетворение, а то ще ви усмихне.
  • Подредете гардероба си – колкот и да е банално, това ще ви позволи да си припомните какво имате и при следващия шопинг ще попълните липсите, вместо да повтаряте или пък да пропуснете нещо.
  • Прочисте телефона си и прехвърлете всички снимки на драйв. Да, тази дейност изисква отново да се заровите в телефона си, но поне ще постигнете някакъв ред. Пък и защо да не принтирате няколко от най-любимите ви снимки и да ги закачите на стената у дома за повече уют?

Всичко се изменя с времето, в това число и ние самите. Полезно е да се откъсваме от виртуалния свят и да прекарваме повече време в реалния, затова вярвам, че онлайн детоксът е нещо ценно и мисля да го практикувам по-често. А вие?