Време е да помислим и за себе си

5/5

Последните 2 години бях изпълнени с много неочаквани обрати, неясности и препятствия за всички хора по света. Това обаче не бива да е пречка да продължаваме живота си, като се наслаждаме на всеки ден и се забавляваме с тези, които обичаме. Много важно е също  да не отлагаме нещата за някъде там в бъдещето – когато „всичко ще се върне постарому“, просто защото времето лети.

А тъй като ситуацията с коронавируса повдигна и редица странични, но важни въпроси, като психичното и емоционалното ни здраве, социалното благополучие, икономическата стегнация и др., смятам, че точно в навечерието на новата година трябва да се запитаме по-сериозно какво правим за нашето психично здраве през последните почти 2 години, а и по принцип.

Може да ви прозвучи егоистично и нарцистично, но ако ние не се чустваме добре, както физически, така психически, няма как да водим пълноценен начин на живот, нито да сме упора на нашите близки или приятели, когато имат нужда от нас. И докато мислите ми се изливат свободно тук, нахвърлям няколко идеи за укрепване на психическото – а и физическото – здраве:

Спортувайте с личен инструктор – дали ще ходите на фитнес или друг вид спорт, с личен треньор нещата отиват на съвсем друго ниво, а резултатите са видими за много по-кратко време, така че всяка минута и лев си струват.

Идете по-често на спа или масаж – глезете се по-често с приятни процедури в масажни и спа центрове и си подарявайте редовно това специално време, отделено само и изцяло за вас.

Пренаредете дома си и го направете още по-уютен – не е нужно домът ви да е като от списание, важното е на вас да ви е уютно, удобно и да се чувствате добре вкъщи. Както се казва: „Подреден дом, подреден ум.“

Излете навън – в натоваренто ни ежедневие, в което често не намираме време дори за обяд,  разходките навън са се превърнали в лукс. Не забравяйте, че дори 10 минути на въздух се отразяват изключително добре на мозъка ви и ще ви направят по-продуктивни, отколкото ако просто скролвате телефона си безцелно на стола в офиса.

Купете си джаджи, които улесняват ежедневието – например елекрическа звукова четка за зъби и зъбен душ – едновременно полезно и приятно решение за сутрин, обед и вечер.

Слушайте аудио книги и подкастове – отново се намесва натоваренто ни ежедневие, този път по линия на липсата на време за четене. С аудио книгите и подкастовете можете да пестите време и да четете, т.е. слушате книга, докато пътувате за работа, на екскурзия или дори докато пазарувате в супермаркета.

Експериментирайте в кухнята – отделете една вечер на седмица или дори на месец и сгответе нещо нестандартно или пък си поръчайте нещо различно за вечеря. Храната, все пак, е удоволствие.

Поглезете сетивата си с нова козметика – дали ще е нов аромат или нова марка, вие решавате, но тази на пръв поглед незначителна промяна ще разнообрази деня ви неусетно, затова я правете често.

Отдайте се на чести музикални паузи – пуснете си любимата музика и й се наслаждавайте на максимум. Пейте, танцувайте, тананикайте – нека доброто настроение е с вас по всяко време и навсякъде!

И не забравяйте, че няма по-голям лукс от времето, отделено само и изяло за самите нас. Дали ще е по 10 минути на ден или цял ден, зависи от вас, вашата програма и заетост, но не го пренебрегвайте, а му се отдайте изцяло!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp