Видове магазини за дрехи – нещо, което трябва да знаете

Когато искаме да навлезем в света на модата, в повечето случаи ни се казва, че трябва да се запознаем първо с това как се шият самите дрехи или техните материи. Това изказване обаче е 50/50 вярно. Ами ако всъщност ние не искаме да създаваме дрехи, а искаме просто да можем да ги съчетаваме?! Да, реалността е, че е в наш плюс да знаем шевовете – кои са по-устойчиви, да можем да различаваме правилно поставените джобове, да знаем как се нарича дадена кройка, но това са неща, които могат да се научат с времето и модните грешки, които със сигурност ще направим в някой от моментите ни. Но пък от грешките по-добър опит няма, нали така?

Когато аз започнах да навлизам в модния бранш, първото което ми беше обяснено, бяха структурите при магазините за дрехи и какво къде да търся. С времето установих, че това е било доста правилен подход и затова искам да споделя тази информация с тези от вас, които искат да навлязат в тази среда, но не знаят как и откъде да започнат. Ето ги и едни от най–важните видове:

Бутик (Boutique) – В така наречените бутици се намират дрехи, които са произведени в много ограничена бройка. Доста често там можем да открием по-екстравагантни уникални модели, ако целта ни е уоу ефект. Там могат да ви бъдат и ушити по поръчка дрехи за събитие. Най–често този вид магазини ги държат местни дизайнери. Avin Style е един примерен бутик който може да разгледате.

Отдел (Department Store) – Тук говорим за световноизвестен бранд (марка) наложил се на пазара освен в своята държава и в чуждите. Този вид магазини разполагат със значително голям асортимент в пълно облекло (обувки, бижута, дрехи, аксесоари). Може дори да имаме отделни секции (мъжко, дамско, детско, за вкъщи), за да бъдат покрити нуждите на всеки. В този вид магазини често има представени малки колекции*. Като пример за такъв вид магазин мога да ви дам Zara, H&M и Mango. Някои от тези така наречени Department магазини имат допълнително наименование – flagship. А какво всъщност означава това ли? Наименованието flagship магазин може да се даде в различни ситуации. Например flagship може да е първият някога отворен магазин на известен бранд. Може да бъде и магазинът с най-най-голям асортимент от същия бранд. Също така може и да бъде магазинът, в който са налични всички възможни секции, които предоставя брандът, ако това не е присъщо за бранда по принцип (ако например H&M имат магазин, в който да присъства и Home секцията им е flagship, тъй като тази секция я има главно онлайн).

Онлайн (Online) – Доста от светоизвестните брандове вече разполагат и с онлайн магазини. Но има дизайнери, които не инвестират в помещения и продават само онлайн с доставка до всички държави. Като пример за такава марка мога да ви дам T Squad, която е доста популярна в LA, USA. Онлайн, дизайнерите могат също да ви предоставят ръчна изработка на модел даден от вас, но в техния стил на изработка. С добро търсене може да се открие нещо уникално, ако така целите да изглеждате.

Втора употреба (Second; Thrift Shops) – Този вид магазини е известен на много от нас. Там могат да бъдат открити преоценени стоки или вече употребявани такива в прилично, или доста запазено състояние. Това, което повечето хора тук в България правят е, че подценяват такива места, докато например в Америка този вид магазини биват посещавани доста. В тях могат да се открият доста артикули на известни марки за смешни пари. Лично аз съм откривала пуловер на Tommy Hilfiger за 0,30 ст.

Котюр (Couture) – Висша мода или както го наричат Haute Couture (High end fashion). Този вид дрехи се закупуват или от ателиетата на дизайнерите, или от модните подиуми. Дори и в сайтовете на самите дизайнери най-често дрехите не са изложени за продажба, а само за гледане. Най–често можем да видим този вид дрехи по мероприятия като Оскарите или Грами. В www.net-a-porter.com е едно от най – известните места, където може се снабдите с нещо подобно.

Колектини / Аулет (Collective/Outlet) – В този вид магазини можем да открием доста известни марки събрани в едно помещение. В повечето случаи дори винаги носят думата Collective в името на магазина. Когато става дума за Collective, то стоките са от сегашен сезон. Но ако търсим такъв вид магазин, но с намалени стоки, то тогава трябва да бъде Outlet. В този подвид магазини са събрани пак различни видове марки, само че от минали сезони на по-ниски от първоначалните им цени.

Ако вие искате да бъдете стилист (било то и на вас самите), то трябва да знаете, че се работи с определен бюджет пари и време. Тази информация ще ви спести време къде да търсите според финансите с които разполагате и в зависимост за какво мероприятие или ежедневие се обличате.

*Колекция се наричат група от дрехи обединени от стил, мотив или материя.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.