Петъчно: Как се прави обществен ремонт в България?

Петъчно: Как се прави обществен ремонт в България?

Винаги пиша за обикновения човек и неговите несгоди. Омръзна ми. Време е да отделим заслуженото на хората от „голЕмото дубрутру“. Онези пълничките, които по цял ден лапат мухите и усвояват пари, а вечерта усвояват мръвчици, кубински пури и ориенталски движения по скъпите ресторанти.

Господа кметове, общински съветници, държавници, депутати, народни представители и както там още ви прави кеф да се наричате, този списък е създаден специално за вас. Нещо повече, той е вдъхновен от вас и вовеки ще остане настолна книга за тези, които един ден ще ви наследят.

Днешният урок се казва „Как се прави ремонт на улиците с европейски пари?“ Записвайте си, може някоя точка да сте я пропуснали къде от невнимание, къде от простотия. За да ви е още по-лесно, съм ви наредил всичко, гарантиращо лъскава кола, вила в Гърция и руса кака, в само 14 лесни стъпки.

  1. Намираме подходящия фонд, който може да бъде източен и стартираме процеса, познат още като „Обществена поръчка“.

2. Намираме само „наши“ фирми, които допускаме до кандидатстване. Дори не е необходимо да се занимават с пътна инфраструктура или строителство. Хлебозавод, шивашко предприятие или сладкарница ще свършат чудесна работа. Вярваме, че с желание всичко се постига и поверяваме уличния ремонт на фирмата, която е в най-тесни връзки с нас. Стараем се собственикът и да е достатъчно стар, за да не изглежда смъртта му твърде подозрителна.

3. Завършваме ремонта успешно, хвалим се по медии за добре свършената работа. Всичко е красиво, удобно и модерно – баш по европейски.

4. Установяваме, че във фонда има още пара. Търсим начини за нейното усвояване.

5. Решаваме, че гражданите заслужават нещо повече от нов асфалт. Дали не дойде времето да сменим водопровода?

6. Къртим новия асфалт, за да положим новите тръби. Закърпваме положението с малко чакъл и дзифт.

7. Пак се завъртаме през медиите, за да се похвалим с това, че се грижим за добруването на обикновения човек.

8. Собственикът на фирмата от т. 2 е намерен мъртъв в хотелската си стая. Някой решава да се разрови в делата му приживе.

9. Общественото внимание е отвлечено от поредния ремонт на улицата – според новата директива на ЕС, всички кабели трябва да са под земята, а не да висят по стълбовете и дърветата. Понеже сме изпълнителни и следваме закона неотклонно, нареждаме на трета фирма да изкопае нов ров, в който да се скрият всички жици.

10. На пътя вече няма асфалт. Състоянието му е по-трагично отпреди.

11. Наближават избори. С баджанака, собственик на фирма за извозване на строителни отпадъци (и тя работи към общината) се вземате в ръце и усвоявате последните левчета останали във фонда. На пътя се полага нов асфалт, подменят се уличните лампи понеже специализирана комисия установява, че са амортизирани (те са на 4 месеца) и не отговарят на последната директива на ЕС, касаеща обществената отговорност и готовност на лицата, работещи и/или свързани с комисята по защита на прелетните птици, да актуализират градоустройствения план на всеки град, попадащ в коридор, през който прелитат синеок бял дракон, диментор, назгул, лястовица, белоопашат мишелов, ливаден блатар, червеношипа ветрушка или голям креслив орел.

12. Слагате 89 табели „Финансирано от ЕС“ на отсечка от 3 километра. Бюджета за ремонта е 48 милиона лева. Изразходва ли сте 14 000 лв. за боя, 1000 лв. за асфалт, 25 000 лв. за труд, 50 000 лв. за чакъл, 100 000 лв. да изготвяне на проекта. Всичко останало от бюджета потъва незнайно къде.

13. Хората са доволни, че ще си простират дрехите отново на терасата, понеже вече няма да има прахоляк от изкопите. Избират ви за втори мандат.

14. И вълкът сит, и агнето цяло.

Ако нещо е останало неясно, се свържете с кмета на съседната община. Той ще ви обясни подробно как става тая работа. Хора сме, трябва да си помагаме.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.