На път с Trio.bg: Уикенд с куче в Банско

Често хората с кучета са поставени пред дилема, дали биха могли да вземат своя домашен любимец с тях на ваканция или дори на кратко уикенд пътуване близо до дома. У нас, а и не само, все още има доста места, на които се гледа скепчино към домашните любимци, макар последните години да се намират и немалко хотели и заведения, които отварят вратите си за верните четириноги другари на хората.

Като човек, който е изправен пред подобни дилеми всеки път, когато тръгна нанякъде, в новата ни рубрика „На път с Trio.bg” реших да ви разкажа за моята dogcation (dog+vacation = dogcation) в Банско през септември, където останах приятно изненадана, защото нямах никакви проблеми с моя игрив и добродушен лабрадор Ная.

Ная

Плануването започна с търсене на хотел/къща за гости, в който приемат кучета. Оказа се, че в Банско се намират много такива, като в някои от тях е необходимо да заплатите допълнителна такса, а в други – не. Освен че не заплатих допълнителна такса, в хотела, в който отседнах нямаше проблем и с размера на кучето ми, което ме зарадва още повече. Затова в събота сутрин с Ная поехме рано към Банско спокойни и в очакване на приключения през уикенда.

След двучасово пътуване от София до красивия град в подножието на Пирин пристигнахме в хотел Капхаус-Банско, където любезният персонал ни посрещна с усмивка и доста ласки за Ная, което, както обикновено, я направи особено щастлива.

Ная в Банско

Докато чакахме останалата част от групата, с кучето се разходихме из китното Банско, чийто широк център е изпълнен с множество градинки с пейки, зелени площи, чешми и фонтани. След разходката по главаната улица покрай цъквата „Света Троица“ през централния площад „Никола Вапцаров“ и някои от колоритните каменисти улички на града, се насочихме към Coconut – coffee & smoothies – едно от заведенията-съкровища, което се намира в непосредствена близост до центъра, и за което бях чувала положителни отзиви от различни места.

Ная пред Coconut – coffee & smoothies

Както може би ви подсказва и името му, в Coconut – coffee & smoothies се предлага широко ранообразие от интересни смутита, кафета, фрешове, чайове, а също и свежа бира и, разбира се, греяно винце през зимата! Освен вкусотийте, които открих там, мястото е супер dog-friendly, веднага ми осигуриха вода за кучето и дори се престраших да пусна Ная от повода, тъй като улицата, на която се намира заведението, е тиха, спокойна и реновирана наскоро.

Едно от вкусните смутита в Coconut – coffee & smoothies

Междувременно по обяд дойдоха и моите приятели, с които бяхме организирали уикенд пътуването си, затова се натоварихме на колите и отпрашихме към съседното Добринище, за да хапнем нещо вкусно за обяд. Така се озовахме в механа Бабуч, в която не само готвят супер вкусно, но и приемат безпроблемно големи кучета, като моето, което отново ме изненада приятно. (По линия на храната – каквото и да изберете, няма да сгрешите, но домашният хляб е абсолютно задължителен!)

След кратка почивка обратно в Банско, решихме да хапнем нещо за десерт и без да му мислим особено се върнахме в Coconut – coffee & smoothies за по едно смути. Поради спокойствието, вкусните предложения и прелестната гледка към най-високите върхове на Пирин, смутито постепенно премина в бира и вечерта се изниза неусетно в приятна компания. Кучете също беше повече от доволно, така че какво повече му трябва на човек от студена бира, весела компания и щастливо куче в събота вечер в Банско…

Ная отмаря пред Coconut – coffee & smoothies

В неделя планът беше разходка до част от Бъндеришките езера, затова се налагаше да станем рано, тъй като в 8:00 часа трябваше да сме пред хижа „Вихрен“ (1972 м). Гледката от хижата в посока бариерата и хижа „Бъндерица“ рано сутрин си заслужава ранното ставане, а допълнителен плюс на събуждането по тъмно беше, че успяхме да намерим паркоместа близо до х. „Вихрен“ и съответно да спестим 30 мин в посока от маршрута от х. „Бъндерица“ към х. „Вихрен“. След като се събрахме с колегите ми от Trio.bg Емилия и Костадин, поехме по пътеките към езерата. Освен нас тримата от екипа на Trio.bg, част компанията бяха нашата приятелка Лидка, моята Ная и следката Рокси – ретривърката на Коцето.

Ная и Рокси в действие

Двете кучета не спряха да играят и да тичат на воля, докато ние напредвахме към първото, Муратовото езеро, което е в подножието на едноименния Муратов връх (2669 м). Последва кратка почивка, след което се отправихме към Рибното езеро, където избрахме да обядваме. През цялото време Ная тичаше напред-назад, скачаше по камъните и беше истински щастлива. Рокси – също. Гледката през целия маршрут е живописна – рекички, долини, камъни, клекове – така че разходката в този район на Пирин определено си струва.

Гледка по пътеката от х. “Вихрен” към Муратово езеро

Естествено не минахме и без селфита…

Цялата група за разходката из Бъндеришки циркус в Пирин

За финал на краткия ни поход стигнахме до езерото „Окото“ – най-малкото, но пък сгушено между дърветата и с гледка към връх Вихрен (2914 м) вдясно и Муратов връх вляво. „Окото“ е съвсем близо до хижата, така че за около 15 минути можете да стигнете до него.

Ная край Рибното езеро в Пирин

След около 6 часа щъкане из Бъндеришкия циркус, се върнахме до хижа Вихрен, а оттам слязохме да хапнем в заведението под Байкушевата мура. Храната и там бе чудесна и отново не срещнах никакви пречки за кучето, а тя вече беше толкова уморена, че само искаше да легне някъде и да спи.

Широки усмивки и от трите ни с Ная и Рокси

Като заключение, искам да споделя, че Банско е страхотен и извън сезона, а пък е още по-хубав, когато е споделен с четирикракия верен другар! Със сигурност това няма да е последната ни dogcation, така че при следващото ни ходене ще разкажа за нови места за хора с кучета в района.