Любимият лекар на Америка разкрива тайните съставки на здравето

зеленчуци

Определян като „любимия лекар на Америка“ и една от най-влиятелните медийни личности, д-р Оз печели световна популярност с полезните си и практични съвети за лечение и превенция на най-разпространените заболявания. Воден от убеждението, че храната има огромно значение за общото физическо и психическо здраве на човека, в тази книга той показва как да се възползвате от лечебните й свойства.

В „Храната може да ви излекува“ е представен най-лесният и изпитан начин да постигнете цветущо здраве и висок тонус, да се избавите от хроничната болка и излишните килограми и да предотвратите редица болести: пълноценната диета. Целта е да превърнете в навик консумацията на най-здравословните групи храни: плодове и зеленчуци, полезни мазнини, чисти протеини и пълнозърнести въглехидрати.

В книгата са включени специални глави, посветени на най-полезните храни за:

–          здравето на сърдечносъдовата система;

–          отлично функциониране на храносмилателния тракт;

–          стимулиране на имунната система и мозъчната дейност;

–          висок тонус и добро настроение;

–          постигане и поддържане на оптимално тегло;

–          за красива кожа, нокти и коса.

За улеснение на читателите е предложен 21-дневен план, съставен от суперхрани, приготвени по бързи и лесни рецепти. Включените ястия са вкусни и засищащи и ще променят из основи отношението ви към храната.

В „Храната може да ви излекува“ ще намерите и множество работещи стратегии как да се придържате към здравословен начин на живот – какво да избирате, когато се храните навън, как да планирате семейното меню, как да се справяте със стреса и др.

Д-р Мехмет Оз е специалист по кардиоторакална хирургия, професор по хирургия в Колумбийския университет, ръководи програма към Нюйоркската презвитерианска болница и извършва над 50 сърдечни операции годишно. Членува във всички големи професионални организации на сърдечни хирурзи. Той е включен в класацията на сп. „Тайм“ за стоте най-влиятелни хора. „Форбс“ го обявява за най-влиятелна публична личност в сферата на здравната грижа, а сп. „Ескуайър“ го определя като един от 75-те най-влиятелни хора на XXI век. Д-р Оз е провъзгласен за глобален лидер на Световния икономически форум; той е един от стоте най-влиятелни възпитаници на Харвардския университет и носител на почетния медал на остров Елис. Печелил е престижната стипендия „Грос“ за изследвания в областта на хирургията и е доктор хонорис кауза на Истанбулския университет.

Става световноизвестен с участията си в шоуто на Опра Уинфри, а впоследствие и като водещ на собствено телевизионно предаване – „Шоуто на д-р Оз“, за което е удостоен с осем награди „Еми“. Автор е на осем бестселъра на „Ню Йорк Таймс“.

Мехмет Оз живее в Ню Джърси със съпругата си Лиса, с която са женени вече 32 години; те имат четири деца и двама внуци.

Няколко интересни откъса от „Храната може да ви излекува“

 

КАК ДА ЧЕТЕТЕ ЕТИКЕТИТЕ НА ХРАНИТЕ

Етикетите на храните често имат за цел да ви заблудят. Думи, които звучат внушително – например обезмаслен или здравословни съставки, – могат да ви подведат. Обезмаслената храна може да изобилства със захар, а това, че даден продукт съдържа здравословни съставки, не означава, че няма и нездравословни. Освен това може да ви е трудно да разтълкувате някои от числата в таблиците с хранителните стойности. Затова, когато избирате храни, помнете следните неща:

Общото правило гласи: колкото по-малко съставки, толкова по-добре. Ако не познавате някоя от съставките, има голяма вероятност тя да не се среща в природата.

Недейте да гледате само калориите; пресметнете и размера на порцията. Ако една кутия с консервирана храна съдържа 100 ккал на порция, това може да не ви се струва много – докато не установите, че съдържа 3,5 порции, а вие сте възнамерявали да изядете цялата кутия наведнъж.

Консумирайте не повече от 4 г захар на хранене, особено ако става дума за добавена захар.

Проверявайте за сол и общи въглехидрати (особено ако източникът им е захар). Потърсете каква част от препоръчителната дневна доза на тези вещества се съдържа в една порция.

Внимавайте за надписи като „100% натурално“. Това звучи добре, докато не си дадете сметка, че и захарта е напълно натурална.

 

Салата „Без извинения“

Може би сте решили, че приготвянето на салата за обяд е здравословно решение. Да, познахте! Само че не е лесно да транспортирате купа със зеленчуци и пилешко, без да се получи някаква прогизнала бърканица, щом добавите соса. Решението на този проблем се нарича салата в буркан. Тя се приготвя и пренася лесно и не трябва да се тревожите, че ще потече или увехне. Просто я направете според рецептата и разклатете, когато дойде време за ядене. (Салатата в буркан от моя 21-дневен план ще бъде първата от много такива салати, които ще си приготвяте. Вж. рецептата на стр. 198.)

На дъното: Сос винегрет със зехтин (сипете първо соса, за да не се напоят останалите съставки)

Втори слой: Хрупкави зеленчуци

Следващ слой: Плътни храни, например твърдо сварени яйца или пилешко

Най-отгоре: Листни зеленчуци (за да не се смачкат под тежестта на другите съставки)

Смесете и съчетайте съставките според собствените си предпочитания, а когато дойде време за хранене, разклатете, за да се покрият продуктите със сос.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.