След като миналата седмица засегнахме темета със сладките закуски е редно да обърнем внимание и на солените. И да,баничката и сандвичът отново не влизат в менюто ни, където място не намира и солената палачинка, нито пържените филии.

За сметка на това ви предлагам няколко идеи, които са също толкова лесни и бързи за изпълнение като и предложенията ми за сладки закуски, но същевременно са питателни и здравословни.

  1. Авокадо тост

Както при всяко нещо, и при закуските има трендове. Такъв например е авокадо тостът. Това ястие е толкова нашумяло напоследък, че всеки  от нас се е сблъсквал с него поне веднъж – било в менютата на някое кафене, в случаен разговор или на фейсбук стената си. Може би защото тази толкова лесна, бърза и в същото време хранителна закусна може да се приготви за отрицателно време. Просто препечете няколко филийки хляб, намачкайте с вилица едно средно голямо авокадо и добавете малко подправки по избор. А пък ако имате малко повече време и сте творчески настроени, може да добавите пуширано или бъркано яйце, както и филе от сьомга. Няма да сгрешите, ако го направите, гарантирам!

  1. Елда (или други подобни варива) със сирене и яйца

След trendy закуската с авокадо идва ред на предложение, което на ръба между модерността и old fashion порядките. Като деца всички сме яли кус-кус и макарони, но пробвали ли сте елда или гречка? Този нетипичен за българската традиционна кухня продукт набира все по-голяма популярност напоследък. Дали защото е бърз за приготвяне, или пък защото изобилства от желязо, а може би защото има множество приложения, както в сладки, така и в солени рецепти,  подходящи за всички възрастови групи.

Подобно на кус-кус и макароните, на елдата й трябват няколко минути да поври на котлона. След като омекне, можете да й добавете сварено яйце и малко сирене и ето, че неусетно се пренесохте в детството.

  1. Солени мъфини

Вече говорихме, че можете да приготвите божествени мъфини с всякакви плодове по ваш вкус, както и с шоколад, при това те издържат няколко дена без проблем и са идеалната домашно приготвена закуска за всеки ден от седмицата.

Същото, разбира се, важи и за солените мъфините. Тези малки супер практични кексчета са идеални за забързани сутрини, а пък съставът им може да включва почти всичко – сирене, шунка, кашкавал, а защо не маслини или чушки? При приготвянето на такъв род закуска, може да развихрите творческия си потенциал и дори да направите няколко различни вида солени мъфини наведнъж. Така ще съчетаете домашно приготвена и разнообразна закуска с още няколко минути сън, които печелите всяка делнична сутрин, когато сте приготвили тавата с мъфините през уикенда.

Дали сладка или солена, закуската е важна за здравето. Отделете малко време да й се насладите и в делничните сутрини, за да имате по хубав старт на деня.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.