Всички казват, че закуската е най-важното ядене за деня. Но колко от нас наистина полагат усилия и отделят време да закусват нормално и без да бързат, камо ли здравословно и хранително?

Обикновено сутрин сме притиснати от времето, защото закъсняваме за работа, за детската градина на детето, за извеждането на кучето, което скимти до вратата… за къде ли не… Затова прибягваме до най-лесното нещо, което ще ни нахрани в движение – баничка или сандвич по пътя за офиса, форнетите в метрото или някаква подобна бърза храна. В това няма нищо лошо разбира се, но за всички е ясно, че постоянната консумация на такава храна далеч не е полезна, камо ли здравословна.

За да не се чудите какво да си приготвите бързо и лесно за закуска през седмицата, а защо не и през уикенда – ви предлагам няколко идеи за разнообразни и хранителни закуски, които отнемат минимално време за приготвяне. За да спестите време можете дори да приготвите някои от тях от предната вечер или дори още през уикенда и да ги съхранявате в кутии.

  1. Oвесени яки „Overnight”

Това е може би една от най-лесните, но в същото време питателни вкусни закуски. Както подсказва и името, ключовото тук е да престоят една нощ в хладилника, затворени в кутия или в купичка, покрита с фолио. Можете да проявите въображение и да приготвите овенените ядки по ваш вкус, но си позволявам да ви и един изпитан съвет – пробвайте да добавите фъстъчено или бадемово масло и няма да съжалявате. Можете да добавите мляко по ваш избор, семена от чия, кленов сироп или пък мед, а след като разбъркате всичко това просто го оставете в хладилника да престои. На сутринта можете да добавите свежи плодове и voalá – бързата и здравословна закуска е готова.

  1. Мъфини

Можете да приготвите тези невероятно вкусни малки кексчета още през уикенда и да имате закуска за всяка сутрин от понеделник до петък, тъй като мъфините спокойно могат да се съхраняват до 4-5 дена. Развихрете въображението си и направете мъфините според вкуса и настроението си – с ябълка, тиква, банан, морков, а защо не и шоколад (поне от време на време). Ако случайно ви остане време или ви се прихапва топла храна, винаги можете да ги притоплите в микровълновата и да ги намажете с масло за един страхотен старт на деня.

  1. Овесена каша с плодове

Подходяща закуска за студените дни, но не само. Сложете овесените ядки (по възможност фини) в малък съд на котлона и добавете половин банан и шепа боровинки. Може да поръсите с канела или какао за аромат. Смесете мляко по ваш избор (може и растително мляко) с вода (в съотношение 1 към 1) и варете докато сместа заври. Махнете от котлона, изсипете кашата в друг съд и добавете свежи плодове по ваш избор. Семената от чия и(ли) кокосовите стърготини също са по желание, но със сигурност са идеално допълнение към кашата.

Не се притеснявайте, че печката има нещо общо със закуската ви – времето за приготвяне на тази овесена каша е 7-8 минути, а перфектната добавка е чаша топло кафе или ароматен чай.

Не забравяйте, че не бива да правите компромис с вкуса и най-вече със здравето си, затова обръщайте повече внимание на това, което ядете, започвайки още със закуската!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.