Ador Barador – или един бранд с мисия (интервю)

Продължаваме мартенската ни поредица, посветена на представители на малкия и среден бизнес у нас, които променят средата, в която живеем. Във втората седмица от месеца ви срещаме с Дарина Герасимова, която стои зад Ador Barador – шалчета с мисия.

Дари е млада и амбициозна дама с дългогодишен опит в сферата на Customer Relationship Management & Support. Преди няколко години, вдъхновена от осиновеното си куче, Дари създава бранда Ador Barador – шалчета с мисия, посветен на специалната връзка между кучетата и техните стопани. По-конкретно, Дари изработва ръчно шалчета и други аксесоари за кучета и техните стопани, дарявайки 25% от стойността на всеки продукт на хора и организации, които се грижат за бездомни животни. В интервюто ни с нея ще разберете от първо лице не само какво да създадеш собствен бранд, а и да имаш бранд с мисия.

Дарина Герасимова

Лили Дунева: Как се реши да започнеш собствен бизнес?

Дарина Герасимова: Ador Barador е една сбъдната мечта и от предприемаческа гледна точка трудно би се вписал в рамките на типичния бизнес модел, въпреки че има всички разходи и отговорности на такъв. Идеята за бранда се появи преди години. Винаги съм искала да помагам на бездомните животни – като малка ги прибирах от улицата, майка ги къпеше и обезпаразитяваше у нас, а после им търсехме домове.  Когато започнах да работя помагах с дарения или разходки в приюта. След това осинових Адор и в този период се появи идеята да изградя начинание, което би помагало на бездомните животни продължително във времето. Идеята за самите продукти се появи отново покрай Адор и желанието да му слагам цветни и забавни аксесоари или да имаме еднакви аксесоари. Спомням си как проверявах в различни зоомагазини, дали се предплагат такива продукти и така осъзнах, че тогава това беше една неразвита ниша. В крайна сметка отложих реализацията на бранда, защото нямах нужното свободно време. Реално стартирах Ador Barador преди почти 3 години, съчетавайки го с отглеждането на големия ми син.

Л.Д.: Кое беше най-голямото предизвикателство пред теб в професионален план до момента?

Д.Г.: Като всеки стартъп, най-голямото препятствие през първите три години е оцеляването. Най-голямото предизвикателсво от друга страна тепърва предстои – а именно да успеем да представим продуктите си и в чужбина. В края на миналата година успяхме да участваме за първи път в изложение в Италия и сега сме си поставили за цел да го направим по по-категоричен начин и поетапно и в други държави.

Л.Д.: Има ли пазар за дизайнерски продукти в България?

Д.Г.: В България има пазар за дизайнерски продукти.

Л.Д.: Как реагират хората (на израза) на твоите идеи?

Д.Г.: Идеите и продуктите ни се приемат по различен начин. Често участвам в различни базари, на които мога да видя реакциите на хората и те варират от „О, колко са хубави!“, през учудено „Вижте тези неща са за кучета?“ (виждайки кучешкия манекен с шалче), до „Ама вие сега защо помагате на животни, а не на хора?“. А кой всъщност е казал, че не помагаме и на хора?

Л.Д.: Какво те вдъхновява?

Д.Г.: Конкретно в Ador Barador най-голямото ми вдъхновение наистина е Адор и специалната връзка между кучетата и хората. Вдъхновяват ме и реакциите на хората, които се радват на продуктите ни и ни дават нови идеи. Не на последно място ме вдъхновява и главната идея на бранда – възможността да помагаме на бездомните животни.

Л.Д.: Разкажи ни любима случка с твой клиент.

Д.Г.: Най-скорошната ми любима случка е, че наши шалчетата са станали талисманчета в един приют и всяко кученце, което са снимали с тях, си е намерило дом. Всяка история как наш продукт е донесъл радост на притежателите си ме мотивира изключително много да продължавам.

Л.Д.: Разбрахме, че помагаш на животни в нужда. Кажи ни как го правиш и на колко животини си помогнала до момента?

Д.Г.: Чрез продажбата на продуктите ни, даряваме храна или средства на хора и организации, които се грижат за бездомните животни. Организираме и различни събития, на които цялата стойност от продажбите на продуктите ни биват дарени на съответната организация. Заедно със SOHO и Animal Rescue Sofia, организираме събитието „SoDOGGY – Шалче за чувалче“, на което всяко шалче може да бъде закупено срещу дарение на чувалче с храна за приют Фермата, а всички събрани средства отиват за изхранването на над 200 прекрасни обитатели на приюта. За трите издания на събитието досега успяхме да осигурим прехрана за 3 месеца.

През зимата организирахме „Мисия Топлина“ за събиране на средства за отоплението на клиника „Франциска“ към АРС и „Кучешка Коледа“ за закупуването на мястото, където се помещава приюта на PAW. От миналата година предлагаме и „Тениски Джони“, посветени на специалния опашат герой Джони, който вече не е сред нас. Чрез продажбата на тези продукти даряваме 50% от стойността им за лечение на бездомни животни със специални нужди. Ако някой ме попита дали съм доволна от постигнатото до момента, бих отговорила, че искам да можем да помогнем много повече. Това е и голяма мотивация за мен – да успея да направя бранда по-успешен, за да можем да помагаме повече.

Повече за Ador Barador – шалчета с мисия и каузите, на които брандът помага чрез своите красиви ръчно изработени шалчета и аксесоари за кучета и хора можете да научите във фейсбук, където можете и да се свържете лично с Дари в случай, че решите да се сдобиете с готино шалче и да помогнете на бездомно животно.