„Жената е рибя кост“ по разкази на Йовков превзе сцената на „Сфумато“

На 28 април в Театрална работилница „Сфумато“ се състоя премиерата на постановката „Жената е рибя кост“ с участието на Елица Йовчева, Елица Костова и Дайяна Димитрова, завършили театралното си образование в НАТФИЗ.

Възпитанички на проф. Пламен Марков, проф. Здравко Митков и проф. Дора Рускова те обединяват творческия си потенциал на свободни артисти, за да създадат „Жената е рибя кост“.

Спектакълът, под режисурата на Елица Йовчева, е реализиран върху разкази на Йордан Йовков и акцентира върху женските образи в неговото творчество – Албена, Божура и Пауна. Екипът вдъхновява нов събирателен образ на женската същност – красота, нрав, светоусещане, стремежи, ценности.  Единството му е подплатено с различни проявления на женската природа: изкушение, любов, греховност, вяра, жертвоготовност. Почти интимно докосване до непреходното творчество на Йордан Йовков пресъздадено с монолози обединени в един цялостен замисъл. Всяка от актрисите е ярка, различна и в същото време близка и съпоставима с останалите, за да изваят заедно образ – едновременно вечен, но и съвременен – на женската красота, сила и уязвимост. Жената, като начало и край, като награда и напаст, като устрем и обреченост и същевременно с неизбежното си влияние върху целия заобикалящ свят.

Елица Йовчева завършва „Режисура за драматичен театър“ при проф. Пламен Марков, а след това и магистратура по „Театрално изкуство“ в НАТФИЗ. Избира нелекия път на свободен творец. Професионалните й търсения се свързват с Театър „София” и Шуменския театър, където е асистент-режисьор на представленията „Нощта на 16-ти януари“ и „Начало на криворазбирането”. Сред авторските й постановки е „11:27” номинирана от Малък сезон в ТР „Сфумато“ и отличена с „Наградата на София” в категорията „Съвременни перформативни и мултижанрови изкуства”. Със спектакъла “Три” участва в международния фестивал за млади режисьори „THEATER NETWORKING TALENTS” в Крайова, Румъния. В края на 2020 поставя „Кукли сме ние” в Театър НАТФИЗ. В „Жената е рибя кост“, освен като режисьор, ще я видите и в образа на Пауна.

Елица Костова завършва „Актьорство за драматичен театър“ в класа на проф. Здравко Митков, а по-късно и магистърската програма по „Публична реч“ в НАТФИЗ. Актьор на свободна практика, който се бори и успешно отстоява всяка своя роля в съвременното българско кино и театър. Сред сериозните й сценични постижения се нареждат образите на: Албена в „Жената е рибя кост“ по Йовков, в ТВ „Сфумато“, Ана Андреевна в „РевизорЪТ“ по Н. В. Гогол в Сатиричния театър, Мери Попинз в „Мери Попинз“ по П. Травърз в Театър „София“, Пират и Русалка в „Островът на съкровищата“ по Р. Л. Стивънсън в Театър „Азарян”, Люси в „Ще те убия” от К. Дюранже в Младежкия театър и др. За киното снима в късометражния филм „Гласът на селото“,  в документалния филм  „Духът се бунтува“, в сериала на БНТ „Порталът“ и др. Последният и проект е ролята на Екатерина Каравелова в едноименния документален филм.

Дайяна Димитрова завършва „Актьорство за куклен театър“ в класа на проф. Дора Рускова и смело пристъпва към предизвикателствата, както на професионалната куклена сцена, така и на драматичната. Изключително сериозна е работата й в спектаклите „Семейство Замза“ и „Оптически илюзии. Цирк“ на реж. Катя Петров, „Принцесата, която…“ – мюзикъл  на проф. Дора Рускова, „Докосване“ и „В началото“ на реж. Габриела Хаджикостова, „Косвени щети“ на реж. Максима Боева, „Хахаха“ импро театър мюзикъл и „Дневник на скръбта“ на реж. Стефан Прохоров. През 2020 г. получава „Икар“ в категория „Дебют“ за ролята на Жената в спектакъла „Косвени щети“. Развива професионален опит в киното и дублажа. В „Жената е рибя кост“ ще я видите в образа на Божура.

Инструмент за вашия дигитален маркетинг и seo оптимизация - BoomSEO