Туристическата дестинация Германия със силни позиции сред европейските си конкуренти

0
230

София, 26 април 2017 г. – Германия утвърди през 2016 г. силната си позиция сред конкурентните дестинации в Европа. Според актуалните данни на Института за пазарни изследвания IPK International и неговия World Travel Monitor Германия заема второ място сред най-популярните дестинации на европейците
с 53,7 милиона пътувания в страната от Европа (с 3 процента повече в сравнение с предходната година). Първото място се заема от Испания, която бележи ръст 10% с реализирани 62,5л На трето място се позиционира Франция с 37,6 милиона пътувания – с 4 процента по-малко спрямо предходната година. Следващите позиции се заемат от Италия (36,5 милиона пътувания) и Австрия (27,5 милиона пътувания).
Председателката на Управителния съвет на Туристическия борд на Германия (DZT), Петра Хедорфер, пояснява: „Германия като туристически бранд е позиционирана в най-горния сегмент сред туристическите дестинации в Европа. Дори в сегашните трудни условия успяхме да защитим водещото си място като най-предпочитана дестинация за културен и градски туризъм сред европейците. Благодарение на разработената от нас стратегия за дигитализация имаме възможност да развиваме и допълнително входящия туризъм.“

Туристическите потоци се разместват

Световният туризъм отбелязва през 2016 г. 4 процента ръст. Институтът за пазарни изследвания IPK International обаче регистрира разместване на световните туристически потоци. Азия като един динамичен и растящ пазар е постигнал двуцифрен ръст при пътуванията между азиатските страни, както и двуцифрен ръст при изходящия туризъм в посока Америка. В същото време експертите отбелязват отлив при пътуванията за Европа. В този контекст, Германия със своите 3 процента ръст, все пак е постигнала много добър резултат.

Растежът се дължи на по-дългите ваканционни летувания и градския туризъм

Основната причина за посещение на Германия от европейци остава ваканцията с цел почивка с дял от 55 % от всички пътувания. Броят на ваканционните летувания през 2016 г. се е повишил с 3 процента в сравнение с 2015 г. В този сегмент набира скорост и една тенденция от предходните години. По-дългите почивки с четири и повече нощувки са се увеличили с 5% до общо 17,5 милиона. Реалзираните кратки почивки през 2016 г. са 12,1 милиона и остават на нивото от 2015 година. При дестинациите с цел градски туризъм Германия е номер едно сред европейците. С общо 12,1 милиона пътувания до германски градове през 2016 г. е отбелязан силен ръст от общо 25 процента.

Германия запазва водеща позиция при бизнес пътуванията

Бизнес пътуванията на европейците са намалели през 2016 г. осезаемо – с цели 5 процента. Германия успява да запази нивото на бизнес пътувания от предходната година и заема с 12,8 милиона пътувания от общо 60,5 милиона водещото място в Европа. Сегмента на традиционните бизнес пътувания компенсира с прираст от 2 процента леко стагниращия сегмент на промоционалните служебни пътувания (-2 процента). Спадът е най-вече при пътуванията за участие в панаири и изложения (-12 процента). При конгресния туризъм обаче през 2016 г. са регистрирани почти 250.000 пътувания, което представлява ръст от 7 процента.

Икономическото значение на входящия туризъм

Европейците са похарчили през 2016 г. по време на престоя си в Германия за транспорт, храна, пазаруване и трансфери общо 31,4 милиарда евро. С този резултат входящият туризъм е допринесъл за допълнителни 4 процента в брутния вътрешен продукт.

България – един от най-бързо развиващите се пазари за входящия туризъм на Германия

България с 13.000 нощувки (+4,7 %) през 2016 г. се превърна в един от най-бързо растящите пазари за Германия. При пазарен дял от 10% Германия заема трета позиция сред най-предпочитаните туристически дестинации за българите. Сред най-популярните за посещенията на българите са федералните провинции Бавария, Баден-Вюртемберг и Северен Рейн-Вестфалия. Българските туристи предпочитат дългите пътувания с продължителност над 4 дни. Най-често се придвижват със самолет (53%), автобус (26%) или кола (21%). Средно харчат по 48 евро на ден. Българите все още се обръщат към туристическите агенции за предварителна резервация (71%) вместо да резервират онлайн. Най-честите пътувания са с цел бизнес (51%) или почивка (31%).

За Туристическия борд на Германия DZT

Туристическият борд на Германия (DZT) е националният борд по туризъм на Германия с основно седалище във Франкфурт на Майн. Той представлява туристическата дестинация Германия в съответствие с решение на Федералното министерство на икономиката и енергетиката (BMWe) и се подпомага от него в съответствие с решение на Бундестага на Германия. Туристическият борд на Германия разработва и комуникира стратегии и продукти с цел развиването на положителния имидж на Германия като туристическа дестинация в чужбина и насърчаване на потока от туристи към Германия. За тази цел бордът поддържа 30 представителства в цял свят. Подробна информация ще намерите в нашия онлайн пресцентър на адрес: www.germany.travel/presse.

НЯМА КОМЕНТАРИ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР